!check it - sleduj to! Tento blog je určený všem, které baví móda, styl.

středa 14. září 2011

New York Fashion Week

Pohled na zásadní jména a jejich modely pro jaro/léto 2012, které byly představeny v panských přehlídkách na New York Fashion Week.


COPPERWHEAT
Kolekci značky Copperwheat lze jednodušše popsat jako smyslově intenzivní. Sportovně laděné celky měly charakter zdi v chudinské čtvrti na okraji světové metropole, na kterých se mladí umělci řádně „vyřádili“. Inspirace graffiti a 80. léty okořeněná urban filosofií zajistila značce na NYFW velký úspěch.
Copperwheat, jaro/léto 2012
DIESEL BLACK GOLD
Jak by dnes vypadal devadesátkovy grunge? Nejspíš jako kolekce značky Diesel Black Gold. Průmyslové materiály, volné střihy a barevnost nesoucí se na vlně příštího jara a léta jen přispěly ke sportovně-rockovému vyznění celé kolekce.
Diesel Black Gold, jaro/léto 2012

MARC BY MARC JACOBS

Civilní podoba uctívaného Marca Jacobse se s vervou sezdala s neonováním, a to především v područí oranžové a odstínech tyrkysové. Avšak ani bujarý náboj rozkvetlé louky se nenechal prosit a hned bez otálení vstoupil na vybrané modely. Kolekce příjemně baví i detaily kabel a obuvi a navíc svým prostým účelem sympaticky a bez odmlouvání světí prostředky, tudíž nabídnout něco z Marca širšímu publiku.
Marc by Marc Jacobs, jaro/léto 2012
Y-3
Yohji Yamamoto vytvořil pro svoji sportovní linii Y-3 oblečení popírající sezónu i pohlaví. I díky tomu jeho modely vynesli jak muži, tak ženy. Hlavním bodem byla uvolněná silueta a, jak to u Yamamota bývá, černá barva, tentokrát doplněna o nové verze klasických vzorů v barvách neonu.
Y-3, jaro/léto 2012

SIMON SPURR

Newyorkské jedenácté září, deset let po hrozné tragédii. Paradoxně přineslo vynikající módní show čítající i přehlídku prezentující poutavou kolekci Simona Spurra. Ten smíchal rockový glamour s nenápadnou zasmušilostí anglických blat. Z dané rovnice vyšel sexy elegantní a moderní aristokrat se smyslem pro experiment. Kůže, fetiš materiály a horizontální linie spojili invenci, sex, tradici i formální styl.
Simon Spurr, jaro/léto 2012

TIMO WEILAND
Nenápadná a zdánlivě nevýrazná kolekce Timo Weilanda též uzmula své místo právě ve výroční neděli. Spirit edice jarního Weiland stylu však po bedlivějším prozkoumání nudný není. Sportovně-volnočasová a především mladistvá kolekce zrcadlí kontinentální obraz rozverného mladíka. Barvy, geometrické potisky i květinové vzory jsou odvážné, ale zároveň nestraší efektem namyšlené krejčoviny. Civilní, úhledné a snadné – jednoduše americké.
Timo Weiland, jaro/léto 2012

LACOSTE

Značka Lacoste si letos defilé vyzkoušela poprvé se svým novým kreativním ředitelem, Portugalcem Oliveirem Baptistem. Baptista se při tvorbě kolekce nechal inspirovat legendární vilou Noailles na jihu Francie, kde se začátkem minulého století ve společnosti sběratele a mecenáše Charlese de Noailles scházela tehdejší umělecká a intelektuální společnost. Vzniklý mix francouzské elegance a kultu sportu vzešlý z dané inspirace tak příjemně naboural dosavadní, na sex-appeal zaměřený styl, jenž v mantinelech značky zavedl Baptistův předchůdce Christophe Lemaire.
Lacoste, jaro/léto 2012
NICOLAS PETROU
Během (na pánskou modu skoupého) newyorkského fashion weeku proběhla i prezentace řemeslně výkonného návrháře/umělce Nicolase Petrou. Jeho kolekce vzdala holt potiskům. Graficky náročný a vyvážený jazyk mnoha rozličných vzorů našel své místo na kalhotách, košilích i ponožkách.
Petrou, jaro/léto 2012

GENERAL IDEA

General Idea, mladá americká značka specializující se na sportovní eleganci a volnočasovou módu, představuje klasický vzor americké značky, která svým lidovým způsobem odmítá hru na umělecké charaktery a módu zpracovává v rámci pop-kultury po „americku“ a bez apelu na význam, ale hlavně pohodlný a jednoduchý styl. Hlavní tématem GI byla barva a námořnická identita v záplavě barevných ulic velkoměsta. Jednoduché střihy daly možnost barvám vyjádřit svou skutečnou sílu a charisma. Podmanivá a snadno nositelná kolekce slavila u domáckých editorů úspěch.
General Idea jaro/léto 2012
TOMMY HILFIGER
Impérium amerického stylu skrývá uvnitř (i přes svou svrchovanost) stejnou charakteristiku jako předcházející brand. Stálice zaoceánské módní kultury se však tentokráte příjemně přiblížila evropským trendům. Na přehlídce bylo možné pozorovat „ledvinky“ kolem krku, jež ve své kolekci předvedl i Raf Simons. Střih sice stále nekomplikovala žádná výrazná invence, ale u tradici vyznávající značky těžko hledat průlom. Barvy a kolorované maskáčové vzory však výrazně bodovaly.
Tommy Hilfiger jaro/léto 2012

DUCKIE BROWN

Newyorská značka Duckie Brown založená roku 2001 se pro příští léto rozhodlo pro návrat nevinného muže. Celá kolekce se vezla ve znamení trendů letošního léta i toho nastávajícího. Květinové potisky známé z kolekcí roku 2011 byly upraveny do tlumených a studených tónů. Výběr látek pak opět naznačoval, že módní návrháři vědí o počasí příštího jara se značným předstihem.
Duckie Brown, jaro/léto 2012
RICHARD CHAI
Plná vzorů byla i kolekce Richarda Chaie, bývalého návrháře značky Marc by Marc Jacobs. Oproti ostatním však mnohem více evokovala jaro/léto a to díky citlivému colour blockingu, který si Richard Chai předělal k obrazu svému. V pánské módě dále pokračují i pruhy, avšak vystupují v daleko subtilnější roli než letos.
Richard Chai, jaro/léto 2012
NICHOLAS K
Pokud se návrháři tohoto jara a léta zajímali o exotiku ztvárněnou buď arabskými zeměmi, nebo Afrikou, Nicholas K dokázal tyto dva proudy spojit. Barvy pouště a oblečení evropských průzkumníků se mísily s uvolněnými střihy a vrstvením mnoha kusů látek známé z Arábie.
Nicholas K, jaro/léto 2012
Článek byl převzat z www.maudhomme.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat