!check it - sleduj to! Tento blog je určený všem, které baví móda, styl.

úterý 22. února 2011

Giorgio Armani – návrhář, kterého zná celý svět

Giorgio Armani neznamená pouze oblíbenou světovou značku s bohatou úspěšnou minulostí, vedenou jedním z neúspěšnějších návrhářů celosvětové módy. Znamená také vkus, jedinečný styl a v neposlední řadě také jednu z nejbohatších společností na celém světě.

O Giorgio Armani se říká, že je návrhářem, kterého „seslalo nebe“. Narodil v roce 1934 v severní Itálii, ve městě Piacenza. Svá mladá léta neprožil jako návrhář, ale v naprosto odlišném oboru. Věnoval se studiu medicíny, která zpočátku byla jeho největším koníčkem. Jako jeden z mála světových návrhářů ho móda neprovázela již od dětství.

Giorgio Armani prožil první zlom až v roce 1964, který mu zaručil dostat se do módní branže. Jakožto řadový zaměstnanec pracující pro značku La Rinascente dostal nabídku od známé módní společnosti Nino Cerruti. Během krátké doby tak vznikla první Armaniho kolekce pro muže, která nesla název Hitman.

Giorgio Armani odstartoval svou úspěšnou kariéru právě u značky Cerruti, záhy ale zjistil, že to není jméno značky, ale právě jeho modely, které přitahují zákazníky. Giorgio Armani se tak rozhodl „ postavit na vlastní nohy“ a založit vlastní značku, která ponese jeho jméno.

V roce 1975, společně se Sergio Galeottim, se Giorgio Armani již plně realizoval. V roce 1976 přišla zlomová kolekce kabátů určených jak pro ženy, tak pro muže, která zahrnovala tradiční módu tehdejší doby a zároveň něco nového, neotřelého, to, co mnoho žen i mužů stále více přitahovalo. Po této zlomové kolekci si každý Armaniho styl zamiloval. Charakteristické svršky laděné do elegantních barev se staly žhavým módním hitem, a tak je tomu dodnes.

Giorgio Armani je stále na výsluní, přestože se ve své tvorbě drží svého stylu. Možná právě proto. Jeho osobitá provedení se nedají srovnat s tvorbou žádného jiného designéra či značky. Navíc, Armaniho modely jsou proslavené svou nositelností, která je pro zákazníky taktéž stěžejní.

V současné době značka Giorgio Armani nabízí nejen dámské a pánské módní kolekce, ale také nejrůznější doplňky jako jsou boty, kabelky, šperky a mnoho a mnoho dalších.

Giorgio Armani – důležitá data
1964 – Armani dostává příležitost dostat se hlouběji do módní branže
1970 – Giorgio Armani měl již dostatek zkušeností, díky kterým působil hned v několika módních společnostech
1980 – značka Armani vydává jeden ze svých prvních parfémů
1981 – vzniká dceřiná značka Armani Junior pro děti
1982 – otevřen první veleúspěšný butik v Miláně
1983 – značka expanduje do mnoha dalších zemí
1992 – vznik Gio, oblíbené dámské vůně
1995 – Armani navrhuje módní kolekce pro golf a lyžování
1996 – mužský parfém Acqua di Gio
1997 – vzniká značka Armani Collezioni a je otevřeno hned několik butiků
1999 – Emporio Armani
2000 – nový dámský parfém Mania, Armani vydává kosmetickou řadu pro ženy, založení internetových stránek všech dceřiných značek
2002 – Armani otevírá v Miláně další ze svých butiků

zdroj: moda.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat