!check it - sleduj to! Tento blog je určený všem, které baví móda, styl.

čtvrtek 22. prosince 2011

Prada

Značka Prada s téměř stoletou historií je známá na celém světě díky svým jednoduchým a elegantním modelům. Její jméno symbolizuje originalitu, luxus a nevšední styl.

V roce 1913 založil Mario Prada módní salón. Navrhoval a prodával kabelky, boty a kufry ve dvou buticích v Miláně. Měl však velmi širokou klientelu, která pocházela nejen z Itálie, ale i z celé Evropy a Spojených států. V době rozmachu letecké přepravy se ukázaly jeho typické těžké kufry Prada jako nevhodné a tak začal s výrobou luxusních kožených doplňků a nepromokavých kabelek. Tímto směrem se salón ubíral až do roku 1971.

V roce 1971 vstoupila do rodinného podniku Pradova vnučka Miuccia Prada. Narodila se roku 1950 v Miláně. Vystudovala městskou univerzitu, obor politické vědy. Byla členkou italské komunistické strany a ve feministické sekci bojovala za práva žen. Zabývala se i studiem pantomimy. Koncem sedmdesátých let absolovala výtvarnou školu designu a jejím prvním úspěchem se stala dámská nylonová kabelka. Kolekce kabelek Prada začaly být známé po celém světě. Na jednom z veletrhů, kde Miuccia Prada prezentuje právě své kabelky se setkává s Patriciem Bertellim, toskánským výrobcem módních doplňků, který se v roce 1977 stává jejím manželem a zároveň i společníkem. Jejich spojení je naprosto výjimečné. Miuccia Prada má jedinečný vkus a umění módy a Patricio Bertellimá perfektní přehled o výrobě i marketingu. Díky tomu se stává původně menší firma Prada za několik let o mnoho významnější společností s názvem Prada Group, která má obrovský vliv na dění kolem módy a dalších značek.

Po počáteční nylonové kabelce, která se stala základem pro dnešní klasické batohy přichází další kolekce. Ty se již netýkají jen kabelek a doplňků, ale i odívání a obuvi. V roce 1988 je to kolekce dámského oblečení, v roce 1993 série pro mladé s názvem MiuMiu, v roce 1994 kolekce pánského oblečení, následuje v roce1997 Prada Sport a Prada Beauty v roce 2000. Připravuje kosmetickou řadu, linii osobních vůní a také řadu luxusního prádla. Pouští se i do kolekce užitných a dekorativních předmětů. Prada je velmi úspěšná a s každou kolekcí je její úspěch větší. Nemá však stálý styl. Její kolekce se mění od klasiky k extravaganci a od jemné rafinovanosti k sexy oblečení. Pro MiucciuPradu platí jen jedna zásada: není nic staršího než kolekce minulé sezóny.

Přestože Wall Street Journal uvedl Miucciu Pradu mezi 30 nejmocnějších žen v Evropě, zůstává stát na zemi. Od svých kolegů – návrhářů a designérů se výrazně liší. Veškerý volný čas tráví v rodinném kruhu se svým manželem a dvěma syny a tak významné a důležité události módního světa se odbývají bez její účasti. Novináře přijímá jen velmi zřídka, pouze výjimečně poskytne rozhovor a fotografie. O své tvorbě říká, že hledá především harmonii – jejími slovy: „Harmonie s přírodou, prací, rodinou, harmonie ve štěstí, to jsou pro mne hodnoty nejvyšší.“

Žádné komentáře:

Okomentovat