!check it - sleduj to! Tento blog je určený všem, které baví móda, styl.

sobota 12. listopadu 2011

Logo všude kam se podíváš! Luxus či lacinost?


Je pravdou, že Češi nejsou jediní, u kterých se zboží s logem stalo naprostým trendem. Ale proč se tak "lacině" honosit? Asi tu platí, že když už zaplatím jistý obnos financí za nějaké zboží, chci, aby to každý již z dálky viděl a poznal. Jinak si nedokáži vysvětlit, proč především české celebrity a rádoby honosná vyšší vrstva, se snaží ohromovat tímto způsobem. Mnohé módní společnosti na logu založili svou tradici, jako jsou např. Louis Vuitton, Gucci, Fendi, avšak i ty poslední dobou začínají prosazovat ve svých kampaních cestu žádného či jen malého loga a dokonalé propracovanosti. O padělcích na našich ulicích se nebudu ani vyjadřovat, je to taková smutná kapitola sama o sobě. Zpět k všudepřítomným logům... Já osobně jsem zastáncem kvality a dobrého osobního pocitu z toho, co mám na sobě. Rád se v oblečení cítím dobře bez toho, abych vypadal jako chodící reklamní billboard. Opasky s nepřehlédnutelnou přezkou, trička s logem přes celou hruď, z dálky křičící kabelky, loga co největší a do očí bijící monogramy kdekoliv to jen jde, to vše je asi poznávacím znamením českého luxusu. Je smutné, že opravdu draze a luxusně oblečený člověk na úrovni, tu u nás často zůstane bez povšimnutí. To drahé a exkluzivní zboží, je totiž převážně bez log. Většina módních domů si je toho vědoma, a také proto je minimalizují. Monogramy se stávají méně okázalé a jsou více splývající. Myslím, že logo netvoří návrháře, ale dle mého názoru je to především jeho osobitý styl, který vždy poznáte a nelze ho přehlédnout. Kousky od Gianniho Versace či Roberta Cavalliho a mnoha dalších návrhářů, lze poznat i bez nápisů, a to třeba jen díky nádherným motivům, které rozhodně nepůsobí lacině. Kabelky Hermes, Céline a Lanvin nemají vůbec žádná nebo pouze miniaturní loga. Cenou patří k těm dražším, někdy i nejdražším a těžko sehnatelným. Co na celou věc říkáte vy? Jste zastánci neumírněných log nebo se přikláníte ke zboží bez nich?

1 komentář:

  1. Já jsem rozhodně pro nenápadná loga.
    V Čechách se rozmohl trend působit, že jsem luxusně oblečený, ale jelikož k české povaze taky patří chamtivost a podvádění, češi si radši koupí padělek LV kabelky, i když by třeba měli na originál. Proč taky? Přece udělají parádu a i ušetří... :D Tenhle přístup docela odsuzuju (argument, že nemám na originál, ale věc se mi líbí, a tak si přece můžu koupit padělek, u mě neobstojí). Stejně tak příliš nechápu, proč někteří lidé považují za své nejstylovější kousky často i naprosto obyčejné věci, na kterých je ale velkým tučným písmem vyvedeno logo značky. To už pak vážně trochu zavání jen snahou přebít svůj chabý vkus věhlasem značky...

    OdpovědětVymazat